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The Place Marketing Forum is back for its 11th edition. The major international event dedicated to place marketing will take place in the beautiful harbour city of Caen on 25 & 26 April 2024 at Europe's very first Collider: the MoHo.

Eductour, conferences, think tanks, networking evening and other surprises await you in April on the territory of our partners Normandie Attractivité Attitude Manche Calvados Attractivité and Caen la mer.

To find out more about the programme and early-bird rates, visit www.placemarketingforum.com

BRIEF LE MAG - MEDIA PARTNER OF THE PLACE MARKETING FORUM 2024
BRIEF 2024

About the Chair

10 years

Inspiring place attractiveness actors

 

36

Founding territories and partners

500

International benchmark and reserch publications 

 

4

Trainings and certifications in #markterr

 

58

Awarded projects at the Place Marketing Forum 

 

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Territory Chair, serving as an inspiration for territorial attractiveness players.

Latest publications

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The #markterr essentials

Champ 1

Master's degree in Public Management, New Place Marketing and Attractiveness

Do you want to learn about the attractiveness of territories?
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Champ 1

A la carte seminars

Do you want to learn about a specific expertise?
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Champ 1

Training for local elected representatives

You are an elected representatives and wish to train to reinforce the attractiveness of your territory?
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Champ 1

The place marketing and attractiveness MOOC

Would you like to discover the major issues of attractiveness and place marketing?
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Founders and Partners of the Chair

Founded exclusively by French-speaking local authorities and supported by the IMPGT (Institute of Public Management and Territorial Governance), this university chair of territories is focused on monitoring, analyzing and exchanging information on the most effective and innovative attractiveness strategies and new marketing practices of territories around the world.

Since 2012, several territories have already joined us (regions, departments, metropolises, locla communities, cities), but also organisations (resorts, tourist offices, CRT, companies).

So why don't you?

Carte Fondateurs et Partenaires
Carte Fondateurs et Partenaires

CLASSIFICATION DES FONDATEURS

RÉGIONS :

  • Haut & Fort : la région Hauts-de-France représentée par la mission attractivité - CRT Hauts-de France

DÉPARTEMENTS :

  • Attitude Manche : le département de la Manche
  • Moselle sans limite : le département de la Moselle représenté par Moselle attractivité
  • Aveyron vivre vrai : le département de l’Aveyron

MÉTROPOLES :

  • ONLY LYON de l’ADERLY
  • Bordeaux Métropole
  • Aix-Marseille-Provence Métropole (représentée par la marque One Provence)

INTERCOMMUNALITÉS :
Opale & Co : l’agence d’Attractivité en Montreuillois

VILLES :

  • Indeauville: la ville de Deauville (représentée par la Mairie, le CID la SPL)
  • Le Touquet Paris-Plage : le Touquet-Paris-Plage (représenté par l’OT)

CLASSIFICATION DES PARTENAIRES

RÉGIONS :

  • Normandie Attractivité : la région Normandie
  • Choose Paris Region : la région Île-de-France
  • Destination Occitanie : Comité régional du tourisme et loisirs de la région Occitanie

DÉPARTEMENTS :

  • Seine-et-Marne Attractivité : le département Seine- et-Marne
  • Département du Jura : agence départementale du Jura – Jura territoire ingénierie
  • Oh My Lot : le département du Lot
  • Le département du Cantal
  • Le département de la Loire
  • Isère Attractivité : le département de l’Isère
  • Le département de la Drôme
  • Le département de Seine-Maritime avec Seine-Maritime Attractivité

MÉTROPOLES :

  • La Métropole Européenne de Lille
  • Toulouse Métropole représenté par l’agence d’attractivité Toulouse a Tout
  • Grenoble-Alpes Métropole
  • La Métropole Nice Côte d’Azur

INTERCOMMUNALITÉS :

  • Caen Normandie : communauté urbaine de Caen la Mer
  • Communauté urbaine Angers-Loire Métropole
  • Communauté Urbaine du Grand Reims
  • Pôle Métropolitain Bourgogne-Sud Champagne-Porte de Paris
  • La Communauté de Communes de l’Est Lyonnais
  • Agglomération Luberon Monts de Vaucluse
  • Tourisme Grand Verdun : communauté d’agglomération du Grand Verdun
  • Communauté d'agglomération de l'Espace Sud de la Martinique

VILLES :

  • Ville de Marseille
  • Ville de Cavaillon

CHAMBRE CONSULAIRE :

  • La CCI du Var ( Var Business Attractivité)
  • La CCI du Lot-et-Garonne 

The must-haves

Champ 1

Manifesto of place marketing and attractiveness

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